גשרים

לב ד.ע. 2003 פרויקטים מיוחדים בע"מ, הינה קבלן רשום לגשרי פלדה, לחברה ניסיון עשיר ומוניטין בבניית גשרים ברחבי הארץ. החברה  עוסקת ביצור, תכנון, הקמה ובניה של גשרים מפלדה. החברה מבצעת פרויקטים עבור לקוחות מהמגזר הציבורי הממשלתי והפרטי, תוך שמירה על שקיפות, איכות, אמינות ועמידה בלוח זמנים ובתקציב.
 
קבלן רשום לגשרי פלדה
חברת "לב ד.ע. פרויקטים מיוחדים 2003 בע"מ" קבלן רשום לגשרי פלדה מבצעת פרויקטים מיוחדים ומורכבים של בנית גשרים, תוך מתן פתרונות הנדסיים ומקצועיים לביצוע העבודה. פרויקט מיוחד של החברה היה בניית גשר בריכות סטרטוריון,בתוך מנהרות הכותל  גשר נירוסטה במשקל של 15 טון מעל מים.. הגשר תוכנן באופן מיוחד, ונבנה מאלמנטים מודולאריים קטנים, שהועברו דרך מנהרות באורך שש מאות מטר, עד מקום התקנת הגשר. גשר נוסף שנבנה מעל המים הינו גשר ווקף הנמצא בשפך נחל הירקון במוצאו לים , אורכו126 מטר –הגשר משלב כלונסאות בטון בתוך המים וקונסטרוקציות פלדה עליונה.
תכנון הגשרים של החברה מבוצע תוך מתן דגש על איכות, בטיחות, מקצועיות  ודקורטיביות.
חברת "לב ד.ע. פרויקטים מיוחדים 2003 בע"מ"  ביצעה פרויקטים גשרי פלדה ברחבי הארץ ביניהם:
גשר בריכות סטרטוריון במנהרות הכותל, גשר קוקה קולה בבני ברק, גשר טיילת תל אביב, גשר הווקף תל אביב, ופרויקטים נוספים.
 
סוגי גשרים
פלדה משמשת לבניית גשרים כבר כ -300 שנה, וגשרים ארוכים נבנים משילוב של בטון ופלדה, ובמקרים רבים, מפלדה בלבד. חומר הגלם המשמש לבנייה של גשרים קצרים הוא בטון דרוך, שאינו מתאים לגשרים ארוכים יחסית. קיימים סוגי מבנה שונים של גשרים, המתוכננים בהתאם לצורך ההנדסי של בניית הגשר. ככל שהגשר ארוך יותר יש צורך בתכנון מורכב יותר של נקודות המשען הנושאות את משקל הגשר. המרחק בין שתי נקודות משען קרוי מפתח, ותכנון בניית מפתחים עשוי להיות אתגר הנדסי אמתי.
 
גשר קורה – גשר הנתמך או נשען בשני קצותיו, המשמש בארץ בעיקר כגשר בטון דרוך לתנועת כלי רכב. גשרים אלה אינם ארוכים, מאחר ואינם יכולים לשאת משקל רב. כאשר נדרש גשר ארוך יותר, מתוכנן גשר מסבך מפלדה.
 
גשר מסבך –  גשר פלדה חזק מבנה ובמשקל נמוך יחסית. הגשר בנוי ממוטות אלכסוניים אופקיים ואנכיים, כאשר עומסי המבנה מועברים למסבך על ידי הכוחות המרוכזים בנקודות החיבור של המוטות. המקבלים כוחות שונים.תכנון גשר מסבך נובע מהצורך בפיזור משקל, כאשר בבניית גשר קורה הגשר אינו נושא את משקלו.

גשר זיז – מבנה מורכב יותר של גשר מסבך מפלדה, המשמש בגשרים ארוכים. גשר זיז בנוי בדרך כלל על  ארבעה בסיסים שונים.
 
גשר תלוי – גשרים ארוכים עם מפתח גדול ביותר. קורות התמיכה האנכיות התלויות מהכבלים נושאות את משקל הגשר והעומס המופעל עליו. 
 
לתמונות גשרים לחץ כאן